Avui dimarts, dia 25 d'octubre na Carla ha duit la seva sorpresa.
La seva sorpresa era un : CONTE.
Un conte molt especial per na Carla, ja que li agrada molt. En aquest conte surten molts d'animals.
TRANSCRIPCIÓ DE LA CONVERSA:
Ens seim a l'estora i recordam les normes del moment de la sorpresa.
Avui, canviam la forma de fer-ho, aquesta vegada primer tocaran i després podran fer les preguntes que vulguin a na Carla, així tendran temps de pensar què és allò que volen demanar.
Tots estan d'acord i na Carla comença a passejar-se per l'estora. Deixa tocar i ensumar la bossa a tots els infants i després es va seure a la cadira que hi ha al mig de l'estora.
Una vegada que tots l'han tocada comencen a preguntar:
Javi: Fa música?
Carla: No, no fa música.
Tomeu: Té colors?
Carla: No
S: Estàs segura, Carla? Te pareix que tornem a mirar, tu i jo, com és aquesta cosa que duus aquí de dins i així comprovam si té colors?
Carla: Sí
Comprovam i na Carla rectifica i diu que si té molts de colors.
Juan Carlos: Té forma redona?
Carla: No
Joel: És una pilota
Sergi: No podem dir el que és, però si podem demanar si és per jugar?
Carla: No, no és per jugar.
Joan Marc: És un rectangle?
S: Té forma de rectangle?, molt bé, Joan Marc!
Carla: No
Llorenç: Té forma de triangle?
Carla: No
S: venga! que queda una altra forma i encara no s'ha dit!
Llorenç: Té forma de quadrat?
S: Molt bé!
Carla: Sí, té forma de quadrat.
Recordam les característiques que hem dit: Té molts de colors, no és per jugar, té forma de quadrat...però ningú diu res i es tornen a repetir les mateixes preguntes, així que reconduim la conversa i en Sergi i na Sílvia proposen que demanin si la sorpresa té dibuixos, números, lletres, per què serveix?, de què està fet?, etc...
Caterina: té dibuixos?
Carla: No
S: Carla, estàs segura? Tornarem a mirar a dins la bossa per recordar-nos millor de com és, d'acord?
Carla: sí.
Miram les dues i assenyal amb el meu dit una part de la sorpresa i entre nosaltres dues duim a terme una conversa en veu baixa:
S: Carla, té dibuixos?
Carla:No
S: A veure, Carla, què és això? (assenyal un dibuix d'un llop)
Carla: Un llop!
S: D'acord, però no ho diguis fort. I aquest llop és de veritat? és una foto d'un animal de veritat?
Carla: No, està dibuixat.
S: Molt bé, idò, té dibuixos la sorpresa?
Carla: Sí.
Tornam a la conversa de tot el grup i na Carla contesta que sí té dibuixos. Tot seguit, tornam a recordar tot allò dit i reiniciam el torn de paraula.
Caterina: té números?
Carla: sí.
Sergi: Recordau que també podeu demanar de què està fet.
Tomeu: és de plàstic?
Carla: No.
Joan Marc: És de taula.
S: Vols dir de fusta, Joan Marc?
Joan Marc: Sí, és de fusta?
Carla: No
No diuen res més, és queden aturats i comencen a estar cansats, així que deman a na Carla d'on l'ha agafat la sorpresa per intentar cridar l'atenció dels infants.
Carla: L'he agafada de ca sa mamà.
Caterina: i d'on?
Carla: de la meva habitació. És meu.
Recordam totes les característiques i en Sergi li demana si té lletres i per a què serveix.
Carla: sí, moltes. I serveix per mirar.
Tot seguit, passam a dir què pensen que pot ser.
Marc: És una corona.
S: I per què penses què és una corona? Ho hem de raonar.
Marc: perquè és una corona.
S: A veure, Marc, les corones són de molts de colors?
Marc: Sí.
S: Molt bé, i són quadrades?
Marc: No, tenen forma de redona.
S: idò, pot ser una corona?
Tots contesten que no i alçen la mà.
Llorenç: és un conte.
Carla: Sí.
S: Molt bé, però ens has de dir per què penses què és un conte?
Llorenç: perquè m'agraden.
S: Molt bé, però m'has de dir si el conte que du na Carla té alguna cosa de les que hem dit.
No contesta, i faig la pregunta a tot el grup: Pensau què és un conte? per què?
Tomeu: Perquè té forma quadrada.
S: Molt bé, i que més?
Juan Carlos: perque te lletres.
S: Molt bé. Ho comprovam?
Tots diuen que sí i na Carla comença a baixar la bossa i a deixar veure el conte. Tots diuen "un conte" i passam a comprovar si tot allò dit anteriorment hi és.
S: Té forma quadrada? (tots diuen: Sí) té molts de colors? (Tots: Sí), té dibuixos? ( Tots: Sí),
té lletres? (tots: Sí), té números? (es queden callats, menys na Carla que diu que sí assenyalant el número de la pàgina), és per mirar? (Tots: Sí).
Una vegada que ho hem comprovat, el miram i després anam tots a seure a fer el full de la sorpresa on posarem el nostre nom, el nom de la sorpresa que ha duit a na Carla i farem el dibuix.
La seva sorpresa era un : CONTE.
Un conte molt especial per na Carla, ja que li agrada molt. En aquest conte surten molts d'animals.
TRANSCRIPCIÓ DE LA CONVERSA:
Ens seim a l'estora i recordam les normes del moment de la sorpresa.
Avui, canviam la forma de fer-ho, aquesta vegada primer tocaran i després podran fer les preguntes que vulguin a na Carla, així tendran temps de pensar què és allò que volen demanar.
Tots estan d'acord i na Carla comença a passejar-se per l'estora. Deixa tocar i ensumar la bossa a tots els infants i després es va seure a la cadira que hi ha al mig de l'estora.
Una vegada que tots l'han tocada comencen a preguntar:
Javi: Fa música?
Carla: No, no fa música.
Tomeu: Té colors?
Carla: No
S: Estàs segura, Carla? Te pareix que tornem a mirar, tu i jo, com és aquesta cosa que duus aquí de dins i així comprovam si té colors?
Carla: Sí
Comprovam i na Carla rectifica i diu que si té molts de colors.
Juan Carlos: Té forma redona?
Carla: No
Joel: És una pilota
Sergi: No podem dir el que és, però si podem demanar si és per jugar?
Carla: No, no és per jugar.
Joan Marc: És un rectangle?
S: Té forma de rectangle?, molt bé, Joan Marc!
Carla: No
Llorenç: Té forma de triangle?
Carla: No
S: venga! que queda una altra forma i encara no s'ha dit!
Llorenç: Té forma de quadrat?
S: Molt bé!
Carla: Sí, té forma de quadrat.
Recordam les característiques que hem dit: Té molts de colors, no és per jugar, té forma de quadrat...però ningú diu res i es tornen a repetir les mateixes preguntes, així que reconduim la conversa i en Sergi i na Sílvia proposen que demanin si la sorpresa té dibuixos, números, lletres, per què serveix?, de què està fet?, etc...
Caterina: té dibuixos?
Carla: No
S: Carla, estàs segura? Tornarem a mirar a dins la bossa per recordar-nos millor de com és, d'acord?
Carla: sí.
Miram les dues i assenyal amb el meu dit una part de la sorpresa i entre nosaltres dues duim a terme una conversa en veu baixa:
S: Carla, té dibuixos?
Carla:No
S: A veure, Carla, què és això? (assenyal un dibuix d'un llop)
Carla: Un llop!
S: D'acord, però no ho diguis fort. I aquest llop és de veritat? és una foto d'un animal de veritat?
Carla: No, està dibuixat.
S: Molt bé, idò, té dibuixos la sorpresa?
Carla: Sí.
Tornam a la conversa de tot el grup i na Carla contesta que sí té dibuixos. Tot seguit, tornam a recordar tot allò dit i reiniciam el torn de paraula.
Caterina: té números?
Carla: sí.
Sergi: Recordau que també podeu demanar de què està fet.
Tomeu: és de plàstic?
Carla: No.
Joan Marc: És de taula.
S: Vols dir de fusta, Joan Marc?
Joan Marc: Sí, és de fusta?
Carla: No
No diuen res més, és queden aturats i comencen a estar cansats, així que deman a na Carla d'on l'ha agafat la sorpresa per intentar cridar l'atenció dels infants.
Carla: L'he agafada de ca sa mamà.
Caterina: i d'on?
Carla: de la meva habitació. És meu.
Recordam totes les característiques i en Sergi li demana si té lletres i per a què serveix.
Carla: sí, moltes. I serveix per mirar.
Tot seguit, passam a dir què pensen que pot ser.
Marc: És una corona.
S: I per què penses què és una corona? Ho hem de raonar.
Marc: perquè és una corona.
S: A veure, Marc, les corones són de molts de colors?
Marc: Sí.
S: Molt bé, i són quadrades?
Marc: No, tenen forma de redona.
S: idò, pot ser una corona?
Tots contesten que no i alçen la mà.
Llorenç: és un conte.
Carla: Sí.
S: Molt bé, però ens has de dir per què penses què és un conte?
Llorenç: perquè m'agraden.
S: Molt bé, però m'has de dir si el conte que du na Carla té alguna cosa de les que hem dit.
No contesta, i faig la pregunta a tot el grup: Pensau què és un conte? per què?
Tomeu: Perquè té forma quadrada.
S: Molt bé, i que més?
Juan Carlos: perque te lletres.
S: Molt bé. Ho comprovam?
Tots diuen que sí i na Carla comença a baixar la bossa i a deixar veure el conte. Tots diuen "un conte" i passam a comprovar si tot allò dit anteriorment hi és.
S: Té forma quadrada? (tots diuen: Sí) té molts de colors? (Tots: Sí), té dibuixos? ( Tots: Sí),
té lletres? (tots: Sí), té números? (es queden callats, menys na Carla que diu que sí assenyalant el número de la pàgina), és per mirar? (Tots: Sí).
Una vegada que ho hem comprovat, el miram i després anam tots a seure a fer el full de la sorpresa on posarem el nostre nom, el nom de la sorpresa que ha duit a na Carla i farem el dibuix.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada