dimarts, 13 de març del 2012

LA SORPRESA DE NA LAURA

SETMANA DEL 30 DE GENER AL 3 DE FEBRER

El dimarts, dia 30 de Gener na Laura va dur la seva sorpresa.
La seva sorpresa va ser una granota de jugueta:


Va ser una sorpresa molt divertida perquè aquesta jugueta feia molt de renou dins la bossa.
Aqui teniu les fotografies del dia de la sorpresa i la transcripció de la conversa.

TRANSCRIPCIÓ DE LA CONVERSA

Ens seim a l'estora i recordam les normes del moment de la sorpresa.
Primer tocam i després fem les preguntes a na Laura, així tendran temps de pensar què és allò que volen demanar.
Record que poden fer afirmacions sobre característiques de l'objecte, sempre i quan no diguin el què és. Però en el cas que els altres no comparteixin allò afirmat per l'infant hauran de demanar-ho al protagonista, és a dir, hauran de fer la pregunta.

Na Laura comença a passejar-se per l'estora. Deixa tocar i ensumar la bossa a tots els infants i la sorpresa comença a fer renou, concretament música. Sonen unes cançons infantils i una veu molt divertida. Els infants es queden sorpresos i es posen a riure.
Na Laura continua deixant tocar i quan arriba a en Joel, aquest es dóna compte que s'ha encès una llum de dins de la bosseta i exclama en veu alta "una luz", els altres es callen i diuen "de color groc". Els hi faig reflexionar que pot ésser aquesta llum i aquella música  que sona i que després podran preguntar per això que han sentit i vist. Tot seguit, començam la conversa:

Llorenç: Té forma redona?
Laura: No
Tomeu: Té Botons?
Laura: Sí , té botons.
Miquel: Té colors?
Laura: Sí. Ho diu mirant dins la bossa.
Bianca: És una jugueta?
Laura: Sí.
M. del Mar: Té color rosa?
Laura: No
Llorenç: Té color groc?
Laura: Sí.
Sílvia: Vos enrecordau que abans hem vist una cosa que s'encenia i era de color groc.
J. carlos: És fluix?
S: A tu que t'ha parescut quan l'has tocat?
J. Carlos: Era fluix.
S: I a tu Laura que et pareix?
Laura: sí, és fluix.
S: Recordam les pistes: És una jugueta fluixeta que té molts de colors. A més a més té botons, fa música i se li encen una llumeta de color groc.
Íker: Com és juga amb aquesta jugueta?
Na Laura no contesta i jo reformul la pregunta: Per a què aquesta jugueta funcioni, què fas Laura? Com jugues amb aquesta jugueta?
Laura: Le tenemos que apretar el ombligo.
S: Què passa si li pitjam sa guixa, Laura?
Laura: Surt una cançó.
J. Carlos: Fa cançons?
Laura: Sí.
Íker: Té color verd?
Laura: Sí, té molt de color verd.
Recordam les pistes tots junts: És una jugueta fluixeta que té color verd. A més a més té botons, un botó és a la guixa que quan el pitjam fa música i canta cançons i se li encen una llumeta de color groc.
M. del Mar: Té color vermell?
Laura: No.
J. Carlos: I color lila?
Laura: No
J. Marc: Té rodones?
Laura: Sí.
Joel: Són grosses?
Laura: No
Rafel: Són petites?
Laura: Sí.
Íker: Té forma quadrada?
Laura: No
Sílvia: Anam a mirar per damunt de la bossa (deixam intuir la forma). Voltros pensau que té forma redona?
Tots: No
S: Quadrada?
Tots: No
S: Rectangle?
Tots: No
S: idò de què té forma?
Caterina: D'animal.
S: Molt bé, i per què penses això?
Caterina: per què té cames i peus.
Tomeu: I un cap!
Sergi: feim la pregunta?
Bianca: és un animal?
Laura: Sí.
S: Anam a pensar animals i fem preguntes.
Tomeu: Té forma de cus?
Laura: No.
Recordam què de totes les pistes que hem donat la més important és que és un animal i és de color verd. Fem pensar animals verds i han de dir característiques o allò que tenen o fan aquests animals.
Rafel: És una Granota.
S: No podem dir encara el que és  però si que li podem demanar si aquest animal (la granota) viu a l'aigua. Viu a l'aigua, Laura?
Laura: Sí.
S: què més coses fan les granotes?
Joel: quac- quac!
S: fan "Quac quac" les granotes?
Llorenç: No, croac-croac!
S: Les granotes croen?. Laura aquest animal si fos de veritat croaria?
Laura: Sí.
S: Idò, ja sabem el que és! Ara ja ho podeu dir.
Tots diuen què és una granota i passam a comprovar-ho. Mentre na Laura la treu de la bossa recordam totes les pistes i comprovam si allò dit és veritat o no.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada