SETMANA DEL 7 AL 11 DE MAIG
TRANSCRIPCIÓ DE LA CONVERSA
TRANSCRIPCIÓ DE LA CONVERSA
Ens seim a l'estora i recordam les normes del moment de la sorpresa.
Primer tocam i després fem les preguntes a en Bilal, així tendran temps de pensar què és allò que volen demanar.
Quan comencen a tocar comença a sonar una músiqueta que els hi fa molta gràcia. S'animen tant que no deixen de tocar i tocar i riure.
Record que poden fer afirmacions sobre característiques de l'objecte, sempre i quan no diguin el què és. Però en el cas que els altres no comparteixin allò afirmat per l'infant hauran de demanar-ho al protagonista, és a dir, hauran de fer la pregunta.
Cal destacar que les respostes d'en Bilal són el resultat del raonament i comprovament que li fa fer la mestra a l'infant durant tot el moment de la sorpresa. N'Adnane, encara li costa expressar-se en català.
M.del Mar: Per què serveix? Bilal: No ho sé
M. del Mar: És per fer feina? Bilal: No
Joel: És una jugueta? Bilal: Sí, serveix per jugar.
Íker: Com es juga? Bilal: No ho sé.
Sílvia: és una jugueta que es posa damunt d'un lloc, com una taula i s'encèn.
Caterina: té color rosa? Bilal: No
M. del Mar: es cuida? Bilal: Sí, faig així! ( fa el moviment d'acariciar)
Laura: Té color lila? Bilal: No
Miquel: Té color negre? Bilal: Sí
Llorenç: Té color marró? Bilal: Sí
Íker: Té color vermell? Bilal: Sí
J. Carlos: Té color groc? Bilal: Sí, Molt!!
j. Marc: Bota? Bilal: No
Carla: Té color taronja? Bilal: No
Francisco: Té color blanc? Bilal: Sí
Caterina: Fa renou? Bilal: Sí
Sílvia: Renou o música?
M. del Mar: Música
Tomeu: Té botons? Bilal: sí , un botó
Sílvia: La música que fa aquesta jugueta vos recorda a qualque cosa?
Torn a posar-ho en marxa per a què ho escoltin bé.
Noelia: "Silbar"
Sílvia: és una jugueta que xiula?
Noelia: Sí
Tomeu: Com un gorrió!
Sergi: Què és un gorrió?
Tomeu: que vola!
M. del Mar: Un ocell!!
Caterina: els gorrions tenen ales i volen. Té ales? Bilal: Sí
Rafel: En té dues? Bilal: Sí
M. del mar: És un ocell de jugueta? Bilal: Sí
Silvia: Tots estau d'acord?
Tots: sí.
Passam a comprovar-ho.
Quan comencen a tocar comença a sonar una músiqueta que els hi fa molta gràcia. S'animen tant que no deixen de tocar i tocar i riure.
Record que poden fer afirmacions sobre característiques de l'objecte, sempre i quan no diguin el què és. Però en el cas que els altres no comparteixin allò afirmat per l'infant hauran de demanar-ho al protagonista, és a dir, hauran de fer la pregunta.
Cal destacar que les respostes d'en Bilal són el resultat del raonament i comprovament que li fa fer la mestra a l'infant durant tot el moment de la sorpresa. N'Adnane, encara li costa expressar-se en català.
M.del Mar: Per què serveix? Bilal: No ho sé
M. del Mar: És per fer feina? Bilal: No
Joel: És una jugueta? Bilal: Sí, serveix per jugar.
Íker: Com es juga? Bilal: No ho sé.
Sílvia: és una jugueta que es posa damunt d'un lloc, com una taula i s'encèn.
Caterina: té color rosa? Bilal: No
M. del Mar: es cuida? Bilal: Sí, faig així! ( fa el moviment d'acariciar)
Laura: Té color lila? Bilal: No
Miquel: Té color negre? Bilal: Sí
Llorenç: Té color marró? Bilal: Sí
Íker: Té color vermell? Bilal: Sí
J. Carlos: Té color groc? Bilal: Sí, Molt!!
j. Marc: Bota? Bilal: No
Carla: Té color taronja? Bilal: No
Francisco: Té color blanc? Bilal: Sí
Caterina: Fa renou? Bilal: Sí
Sílvia: Renou o música?
M. del Mar: Música
Tomeu: Té botons? Bilal: sí , un botó
Sílvia: La música que fa aquesta jugueta vos recorda a qualque cosa?
Torn a posar-ho en marxa per a què ho escoltin bé.
Noelia: "Silbar"
Sílvia: és una jugueta que xiula?
Noelia: Sí
Tomeu: Com un gorrió!
Sergi: Què és un gorrió?
Tomeu: que vola!
M. del Mar: Un ocell!!
Caterina: els gorrions tenen ales i volen. Té ales? Bilal: Sí
Rafel: En té dues? Bilal: Sí
M. del mar: És un ocell de jugueta? Bilal: Sí
Silvia: Tots estau d'acord?
Tots: sí.
Passam a comprovar-ho.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada