dissabte, 28 d’abril del 2012

LA SORPRESA D'EN JOEL

SETMANA DEL 16 AL 20 D'ABRIL

El dimecres, dia 18 d'abril en Joel va dur la seva sorpresa.
La seva sorpresa era un: COTXE DE JUGUETA.
El cotxe que va dur en Joel és uns dels cotxes preferits que ell té per jugar. 


TRANSCRIPCIÓ DE LA CONVERSA
Ens seim a l'estora i recordam les normes del moment de la sorpresa.
Primer tocam i després fem les preguntes a en Joel, així tendran temps de pensar què és allò que volen demanar.
Record que poden fer afirmacions sobre característiques de l'objecte, sempre i quan no diguin el què és. Però en el cas que els altres no comparteixin allò afirmat per l'infant hauran de demanar-ho al protagonista, és a dir, hauran de fer la pregunta.
Tot seguit es passa a demanar:
Caterina: És de fusta?
Joel: No, no és de fusta.
Carla: Té colors?
Joel: Sí, té dos colors.
Carla: Té color lila?
Joel: No.
íker: Per què serveix?
Joel: serveix per jugar.
Miquel: Té color rosa?
Joel: No.
Juan Carlos: Té color vermell?
Joel: No.
Íker: té color verd?
Joel: no
Joan Marc: és una jugueta?
Joel: sí, perquè serveix per jugar.
carla: és fort?
joel: sí.
M. del mar: Té color blau?
Joel: No
Miquel: I color groc?
Joel: No
Íker: Té color taronja?
Joel: Sí. Uns dels colors és taronja.
S: Recordau que té només dos colors i un és el taronja, i que es una jugueta forta. Pensau amb juguetes fortes que li puguin agradar a en Joel.
J. Carlos: aquesta jugueta esta feta de plàstic?
Joel: No.
Miquel: I de ferro?
Joel: Sí
Llorenç: és petit?
Joel: Sí.
caterina: L'altre color és el marró?
Joel: No
Es queden pensant preguntes i comencen a demanar els mateixos colors.
S: Pensau amb els colors que han sortit. Quins son els que ja hem dit?
Tots: Lila, vermell, verd, blau, groc, marró i taronja.
S: Molt bé, idò ja no els podem repetir. Ara hem de demanar altres colors que no hagin sortit.
Íker: Té color negre?
Joel: sí, l'altre color és el negre.
S: Ara, ja sabem quins dos colors té. Són el color negre i el taronja, per tant ja no podem tornar a demanar més colors  i haurem de fer més preguntes sobre la jugueta, com per exemple el tamany, com funciona, etc.
Miquel: és llarg?
Joel: Mo, és curt i petit.
J. carlos: És de forma redona?
Joel: No
Caterina: però té qualque cosa amb forma redona?
Joel: sí, quatre rodes.
S: Joel no donis pistes ho han de demanar ells.
M. del mar: i la forma de triangle?
Joel: No
Miquel: i de quadrat?
Joel: no
Íker: i de rectangle?
Joel: No.
S: Anam a recordar les pistes: és una jugueta petita, curta, de color taronja i negra que té quatre coses amb forma redona. Si vos imaginau que pot ser trob que hauríeu de demanar-li a en Joel parts o peces d'aquesta jugueta.
Tomeu: té vidres?
Joel: Sí
Caterina: Té rodes?
Joel: Sí
Caterina: per jugar l'hem d'arrossegar?
Joel: sí, així! (fa l'acte de rodar una cosa)
Miquel: és pot botar?
Joel: No, es fa així. (Torna a fer el mateix moviment)
Els infants comencen a dir que ja sabem el que és i que ho volen dir, així que els hi deman que amb ordre ho vagin diguent i encerten que la jugueta és un cotxe.
Passam a demanar-li a en Joel i ell afirma que és aquesta jugueta. Tot seguit, la treu de la bossa i la mostra i passam a comprovar totes les pistes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada